torsdag 2. april 2009

Reklameprosjektet


Å jobbe med reklameprosjektet viste seg å bli mye tøffere og morsommere enn jeg hadde trodd. Jeg begynte med å være skeptisk til å klare å sette sammen en bra reklamefilm på rundt 3 uker, men til slutt da vi viste resultatet vårt var jeg veldig fornøyd.

Gruppen min var Farhiya, Leila, Eirik og Daniel. Allerede fra første dag da vi startet med prosjektet, var vi i full gang. Vi myldret på med masse ideer om hvordan videoen skulle se ut, hva vi skulle ha med, hvordan oppsettet skulle være og alt annet. I og med at vi startet med prosjektet senere ut på dagen, fikk vi bare tid til å skrive ned alle ideene våre. Vi satset på å få med en del informasjon og vise hvor bra Sandvika videregående er.

Den neste gangen vi skulle jobbe med prosjektet på skolen, hadde vi i oppgave å skrive et manus så mesteparten av tiden gikk med til det. Vi fikk også vite da at vi hadde ikke noe kamera å bruke, så vi fikk ikke helt startet med det vi skulle gjøre, men planene var klare til neste gang.

Den siste fredagen før vi skulle vise filmen/photostoryen til resten av klassen, hadde både jeg og Leila med vanlige bildekameraer så ut ifra dette valgte vi å lage en photostory. Hele dagen løp vi rundt inne på skolen og utenfor skolen for å ta masse bilder som vi kunne trenge for å lage filmen. Vi satte alle bildene inn på photostoryen med en liten tanke på hvordan det skulle se ut. Leila tok med seg prosjektet hjem og lagde en idé om hvordan filmen skulle se ut, hun la til musikk som vi andre i gruppen hadde foreslått, og deretter viste hun utkastet til oss andre på gruppen. Alle likte det hun hadde gjort så vi valgte å ikke forandre på noe.

Nå som vi er ferdige med prosjektet og jeg ser tilbake på det, må jeg si jeg syntes det var gøy. Det er ikke hver dag man kan få løpe rundt overalt på skolen og ta bilder! Annet enn det så syns jeg samarbeidet i gruppen fungerte bra og det ga sitt resultat i en veldig fin reklamefilm. I tillegg til å vise vårt eget verk, fikk vi se de andre gruppene i klassen sine verk også. Og jeg må si, absolutt alle klarte å lage en kjempefin film, om det var levende film med bilder eller bare photostory, alle klarte å få frem det beste ved Sandvika. Spesielt likte jeg de andre som hadde fått til å filme og lage noe ut av det.

Oppgaven var en annerledes variant av vanlige prosjekter som vi har hatt tidligere og det var en positiv variant, vi fikk være enda mer kreative og samtidig ha det gøy. I tillegg lærte vi mye om hvordan reklame skal lages og å få med AIDA-modellen.

Helt til slutt vil jeg bare si at jeg håper vi får flere sånne prosjekter hvor vi kan bruke flere kreative evner og ha det gøy samtidig.

(Bildet har jeg tatt selv)

Ingen kommentarer: